sábado, 8 de septiembre de 2012

Serie SENSE NATI! Primera época. Però...quin fret!

PERÒ...QUIN FRET!

Jo, en principi, ja li tenia poca simpatia a l'aire condicionat, i ara, a cada dia que passem a Cincinnati, encara li en tinc menys. Vaig a posar-vos directament l'exemple més brutal: el col·legi on treballa la Jose. Tenen l'aire condicionat tot el dia, en tots els espais i a molt baixa temperatura. Això vol dir que n'hi ha, aire condicionat, a les aules, al menjador, als corredors, als banys... per tot arreu! L'altre dia, uns xiquets de la classe de Jose li digueren que tenien fret. No m'estranya gens! Si una de les primeres coses que m'he ensenyat a Cincinnati és que, per molta basca que faça al carrer, i per molt que quan puges al cotxe -que t'has deixat al carrer- per poc no et done un atac de la calor, he de potar sempre darrere mí una jaqueta. Posar-me-la en entrar a qualsevol lloc i llevar-me-la en eixir. Lleva't i posa't la jaqueta, una vegada i altra, i així es fa la vida a Cincinnati. Jo, què voleu que us diga, si ja me n'estic prenent dos diàries, de pastilles contra el mal de cap i el refredat! I no guanye per a mocadors de paper, de tanta destil·lació moquera com que m'esta eixint del nas.

Ja us dic que això és al cole. Ara, afegiu-li qualsevol espai tancat: cases, edificis públics i privats, oficines... tot amb l'aire condicionat com si demà s'acabara el món. Senyor! Açò és necessari? Vaig veure fa temps que un tio havia fet un partit polític anti Power Point. Ho dic de veres: l'únic punt del seu programa és aconseguir la prohibició del Power Point. Jo, que no sóc tan radical -perque ser radical cansa molt-, en faria un només per aconseguir una reunió a nivell mundial -vull dir, a la ONU, a la UNESCO o, en el seu defecte, al parlament valencià, ara que ja fa temps que estem en el mapa-; a eixa reunió demanaria la redacció d'una carta dels drets universals de l'aire condicionat, així com un codi de conducta, de valor universal, en allò que pertoca a la convivència de les persones en ambients "aireacondicionats". No crec que la cosa tire endavant, perque em tem que els fabricants de les pastilles per al mal de gola i de cap que m'estic prenent són també els fabricants del aparells d'aire.

No vull anarme'n sense afegir una coseta a favor dels de Cincinnati: no oblidem que, de vegades, collons, quina calor!

No hay comentarios: